Halaman

Khamis, 1 Oktober 2009

ABDULLAH FIKRI DALAM LIPATAN SEJARAH PICC



Teman Sejati

Selama ini Kumencri-cari teman yang sejati
Buat menemani perjuangan suci
Bersyukur kini padaMu Illahi
Teman yang dicari selama
ini
telah ku temui
Dengannya di sisi
perjuangan ini

Senang diharungi
Bertambah murni
Kasih Illahi
KepadaMu Allah
Kupanjatkan doa
Agar berkekalan
Kasih sayang kita
Kepadamu teman
Ku pohon sokongan
Pengorbanan dan pengertian
Telah kuungkapkan
Segala-galanya...
KepadaMu Allah
Kupohon restu
Agar kita kekal bersatu
Kepadamu teman
Teruskan perjuangan
Pengorbanan dan kesetiaan
Telah kuungkapkan
Segala-galanya
Itulah tandanya
Kejujuran kita



Perkenalan kami bermula pada Februari 2006 sudah hampir ke 4 tahun sewaktu saya mula-mula ditempatkan bertugas di Unit Pengurusan PICC dimana beliau di Unit Audio Visual.Banyak coretan kenangan diantara kami diantarnya beliau mengajak saya duduk serumah bersama beliau di Dengkil bersama-sama Fisi(kawan rapat),sham,pak tam(skrg P.keselamatan) pada waktu itu.Dimasa yang sama pada ketika itu ada event NAM MEETING,banyak la kenangan diantaranya beliau berkongsi kereta dgn saya disebabkan kawalan PICC yang amat ketat & kami bertugas sehingga malam memasang D.U unit semata-mata untuk Majlis yang berlangsung senantiasa berjalan dengan lancar & terpaksa tidur di PICC kerana terlalu penat nak balik rumah.Pada masuk bulan puasa pula,aku & si Fiq ni menjalankan tanggungjawab untuk memasak nasi untuk berbuka,lauk kami beli je di pasar ramadhan @ kedai tepi jalan dengkil.Lauk yang sama kami jadikan makanan sahur kami.begitulah selanjutnya.Aku penah tumpang dia pergi kerja,banyak sangat la kenangan kami berdua.Kalau selepas cuti hari raya je dia mesti bawa buah tangan dari rumah dia,yang paling aku suka adalah sambal ikan bilis + kentang & kueh muih yang mak dia buat,selalu macam 2..tapi kali ni tak dapat dah la...huhuhu.Pada 1 hari si fiq ni mengumumkan Perkahwinan dia,dia pn mengutuskan kad perkahwinan dia..nak di pendekkan cerita kami pergi serombongan dengan 5 buah kereta dari PICC.aku lah yang membuat sedutan pergambaran dia..hehehe

jadi sekarang kenangan tu cuma tinggal kenangan saja

Tiada ulasan: